Alla inlägg under september 2013

Av Therese Bäckström - 27 september 2013 16:36

Väskor och kläder. Jag är galen i färger och konstnärsmaterial :):)

Av Therese Bäckström - 27 september 2013 10:52

Nu får denna teckning vara klar, brukar ha lätt att överarbeta en hel del. Jag är ganska nöjd, men det är inte lika fint som jag föreställer det i huvudet. Det blire det nästan aldrig, men så småningom efter mer träning borde jag kunna känna mig nöjd. Nu ska jag påbörja nästa projekt :)

Av Therese Bäckström - 26 september 2013 20:21

Har varit å hälsat på Tessan i kväll :) Det var väldigt längesen vi sågs, mkt trevligt! Här får ni en uppdatering på teckningen :)

Av Therese Bäckström - 26 september 2013 13:34

Satt å teckna till två igår å såklart hade jag svårt att somna, tror jag somnade runt halv fem , himla tur att jag e ledig :-). Direkt jag vaknade satt jag mig vid skrivborden och körde igång :). Det går sakta men framåt.

Av Therese Bäckström - 26 september 2013 01:40

Tur att man är ledig morgon. Fastnade i tecknandet, ska nog ge mig nu å slå på något på tv att somna till. Blir så himla inne i tecknandet så att jag får svårt att somna, ligger å tänker på hur/vad jag ska fixa. Well, sen e det inte bra å teckna då man e trött, kan bli många slarvfel ;) Här får ni en uppdaterad bild av teckningen. Långt i från klar :/ Natti Natti!

Av Therese Bäckström - 25 september 2013 14:18

Här är mitt första försök med prismacolor pennor :) Är långt i från klar. Väldigt skön känsla att teckna med dessa. Nä nu må jag skynda mig in i duschen för att sen fara till R-fors för å gratta broder :)

Av Therese Bäckström - 20 september 2013 20:47

Här har vi dagens teckning, dock hann jag ej göra den klar. Den skulle behövas skuggas lite mer :) Passande tema för idag :)

Å vad jag längtar till mina pennor kommer :)

Av Therese Bäckström - 19 september 2013 21:01

Direkt från jobbet hem för att teckna i några timmar. Jag har verkligen kommit in i ett flow, har blivit mer tecknar tokig än i vanliga fall, men det är grymt och jag gillar`t. 

Idag gick jag in för att göra små teckningar för att träna att teckna med färgpennor, det är som sagt en ny metod för mig. Tycker det är väldigt smidigt att teckna med färgpennor för man behöver inte hålla på  att tvätta penslar mm, dessutom lätt att städa bort :) Sen kan man få det att lika en oljemålning om man har rätt teknik. Denna helg ska jag försöka träna att teckna så mycket som det bara går. Nu jädrans vill jag bli duktig.

En annan rolig grej är att jag har beställt en massa nya målar/tecknar grjejer. Beställde bland annat prisma color pennor, ska bli grymt att få prova på, satsade på stort och köpte ett stort antal färger :) Kommer att eka tomt i börsen sen. 


Näe, denna text med flummig, skyller på ett antal timmar bakom pennan, så ha förståelse. 


Dagen teckningar :  

Skorna vart lite missbildade men det e bara å träna mer, gillar då fägerna :)



 




Presentation


Mitt namn är Therese och jag bor i Sveriges minsta kommun - Bjurholm. Detta är en konstblogg och här kommer jag lägga ut bilder på mina senaste teckningar/målningar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards